Latest Posts

Project Nest - Het kan ook fout lopen

By 14:22 , , ,

Het is alweer even geleden dat ik nog wat schreef over ons huis, om de simpele reden dat er ook al even niks meer gebeurde. Tot grote frustratie van de bouwheer (wij, team #projectnest).


Toen we 10,5 maand geleden ons huis kochten, konden ons enthousiasme en de wil om ervoor te gaan niet groter zijn. Ons plan werd getekend in december/januari en ingediend op 11 februari - over onze architect niks dan lof! Na de gebruikelijke wachttijd tot het verlijden van de akte - in ons geval 8 maart- kregen we de sleutel van ons huis en zijn we er vollen bak ingevlogen. We gingen nog voor de lente aanbrak op zoek naar mensen die ons konden helpen met ons renovatieproject, want het lief en ik hadden, net als zovelen, geen ervaring met verbouwen. 

We sleepten aan een hoog tempo de ene na de andere offerte binnen, maakten keuzes en wisten, toen al, heel goed wat we wilden. In de tussentijd zijn de muren gestript, de vloer uitgebroken, de achterbouw gesloopt. Alleen stuiten we nu op dat typische probleem dat gepaard gaat met verbouwen: aannemers, in welke soort of orde dan ook, blijken heel vaak 'ja' te zeggen als ze 'nee' bedoelen, nemen halsstarrig hun telefoon niet op en beloven dingen die ze niet waar kunnen maken. Die aannemers worden ongetwijfeld niet geboren als leugenaars, maar zijn er (bijna) allemaal wel in geleerd. En wij, als naïevelingen, geloven graag, heel graag, te graag, dat ze zich wel aan hun woord zullen houden. Hoewel wij maanden op voorhand dachten nooit in die val te trappen, was ze dus schijnbaar toch onvermijdelijk. Dus bij deze, lieve lezers, vertrouw ze nooit, die aannemers. Onze aannemer had beloofd voor het bouwverlof nog te starten. Uiteindelijk werd de startdatum verzet naar begin augustus. Ondertussen is het half september en ligt onze werf al maanden stil. Een deftige reden kan de aannemer daar niet voor geven. Met mijn laatste greintje fatsoen en respect kan ik me ervoor behoeden hem en zijn firma hier met naam en toenaam te vermelden.

Mijn hobby, en tegelijk mijn nieuw verworven talent, is sinds kort bellen, mailen, opnieuw bellen en aandringen. Tegenwoordig ben ik niet meer lief. Tegenwoordig knik ik niet meer glimlachend en lach ik al helemaal niets meer weg. Tegenwoordig ben ik assertief. 

Liefs, 
Annelies



Nog enkele leuke dingetjes

0 reacties