Latest Posts

Update || En en en

By 13:17 , , , , ,

Ik vond het nog wel eens tijd voor een update. Niet speciaal ééntje over ons huis of over ons huwelijk, maar wel 'gewoon zomaar'. Een gewone update, dus. Want zelfs al loopt de renovatie van ons huis àllesbehalve zoals gepland, ik kwam gelukkig nog wel wat moois tegen ook in deze septembermaand.

Degenen die me op Instagram volgen, zagen de volgende foto's misschien al wel verschijnen. Maar nu geef ik er een beetje meer uitleg bij.

Op zaterdag 10 september volgde ik bij Huis 5 in Diest een bloemenworkshop, gegeven door Annelies van Atelier Stek. Een béétje denken, maar vooral doen. Het was fijn om me even te kunnen storten op iets dat helemaal nieuw was en ondanks het gebrek aan ervaring toch een mooi resultaat heeft. Ik was wel één van de stoutste leerlingen van de klas, want mijn tater stond niet stil tijdens de workshop. Al zat de aanwezigheid van mijn grappige, lieve nichtje daar ongetwijfeld ook voor iets tussen. Tot onze 18 jaar zagen we elkaar haast elke dag, en nu is dat heel wat minder. We beloofden elkaar meer te gaan daten, en die bloemenworkshop als eerste date kon al meteen tellen.
Het weer, de hitte - alweer schrijf ik over het weer, o cliché - was begin deze maand ondraaglijk op ons appartement. Ik kon bijnà huilen, werd bijnà gek van frustratie. Ik ben niet gemaakt voor zo'n zomerse uitspattingen. Mijn kledingrekje naast ons bed wees me er elke dag opnieuw op hoe graag ik nog een keertje mijn gele jas zou dragen. Gelukkig is het ondertussen alweer wat frisser. Ik, het scandinavische type. For real.
Opeens, helemaal uit het niets, werd ik gek op spelt-crackers. 's Ochtends, 's middags. Ik zou ze altijd wel kunnen eten. En deze lekkere versie met geitenkaas, confituur en aardbeien maakte ik uit noodzaak toen onze ijskast bedroevend leeg was. Ik vond het alleszins een succes. Deze combi is het zo waard nog gemaakt te worden. Mm.
Op 5 november vorig jaar tekenden wij de compromis van ons huis en de bedragen die sindsdien onze rekening verlaten zijn hallucinant hoog. Ik nam me een klein jaar geleden al voor bewuster om te gaan met geld. Het lukt me aardig, al kan het nog beter. Dit shirtje kocht ik deze maand bijvoorbeeld nog. En ik vind het prachtig. Alleen... kom ik elke maand wel minstens één prachtig 'iets' tegen. In oktober ga ik de uitdaging aan enkel geld uit te geven aan het hoogstnoodzakelijke. Spannend, maar ik geloof dat ik het kan.
In Lier opende er eind augustus een nieuwe koffiebar, Feliks. Heel erg lieve uitbaters en fantastisch goeie koffies, geserveerd als pareltjes, en met exotisch klinkende namen. Ik ben verkocht. Ik kwam er al minstens elke week sinds het schooljaar bezig is. Want elke leerkracht heeft recht op goeie koffie.

De afgelopen zaterdagnamiddagen brachten het lief en ik door op zoek naar vloer en parket. We zaten al uren samen in de auto. In dit hele renolvatie-avontuur hebben we het grote voordeel dat we helemaal dezelfde smaak en visie hebben. Ik kan alleen maar hopen dat dat de komende maanden zo ook blijft. Thumbs up!

Next up: Oktober.

Liefs,
Annelies

Nog enkele leuke dingetjes

0 reacties