Latest Posts

DIY || Een Singer, stof en twee linkerhanden

By 10:46 , , ,

Deze zomer kocht ik een naaimachine. Hoewel dat zeker niet impulsief gebeurde - ik wilde al langer zelf aan de slag gaan met leuke stofjes - bleef mijn nieuwe speelgoedje wel een aantal weken onaangeroerd in onze living staan. Ik kocht goedkope, leuke stofjes bij Kwantum en nog een paar noodzakelijke benodigdheden bij Veritas, maar ik geraakte niet vertrokken.

Tot zo'n drie weken geleden.


Ik verhuisde mijn naaimachine naar de living van mijn ouders, want had besloten dat ik er helemaal alleen allicht nooit aan zou beginnen. Door mijn naaimachine strategisch te verplaatsen, wist ik dat ze gebruikt zou worden. Ik sprak met mijn mama af dat ik elke woensdag zou komen naaien, al was het maar voor twintig minuten, en als je dan elke woensdagochtend een berichtje krijgt waarin gevraagd wordt hoe laat ik die dag zou komen, is er weinig tot geen ontkomen aan. Mijn strategie werkte, dus.

In alle eerlijkheid kan ik stellen dat ik nooit een DIY-queen ben geweest en dat vermoedelijk ook nooit écht zal worden, want ik ben best ongeduldig - snel resultaat, pretty please - en als ik één keer iets onder de knie heb, word ik nonchalant. Toch bleek dat naaien al heel snel een fijn tijdverdrijf en, ook al stikte ik die eerste keren niet recht en een beetje slordig, was ik best fier op wat er daarna voor mij lag.Ondertussen is er al zo'n 15m vlaggenlijn onder mijn vingers gepasseerd (met de hulp van mijn mama) en maakte ik twee kussenslopen af (helemaal alleen).

Voor de eerste kussensloop volgde ik dit stappenplan, en voor de tweede volgde ik een ander. Er slopen - uiteraard - wel wat foutjes in mijn eerste solo-werkjes; zo gebruikte ik voor de tweede sloop biais-lint in plaats van paspel (ik ging er iets te vrijpostig vanuit dat het synoniemen waren en ik dus met biais-lint ook wel aan de slag zou kunnen gaan). Ook legde ik de achterpanden niet in de juiste richting vóór het stikken, waardoor de print op de stof nu niet doorloopt. Maar al bij al vind ik deze nieuwe kussens een aanwinst voor ons interieur. En aangezien het lief vol lof is over mijn creaties zullen ze in ons nieuwe huis (als dat er ooit komt...) sowieso ook hun plekje krijgen.

Liefs,
Annelies




Nog enkele leuke dingetjes

0 reacties