Latest Posts

Een Pilea-plant en veel liefde.

By 21:32 ,

Helemaal gezwicht voor de hype, kocht ik aan het begin van dit schooljaar een Pilea-plant. Het was even zoeken, maar bij Brood & Bloemen in de straat van de school waar ik werk hadden ze er nog. Ik heb geprobeerd mijn nieuwste aanwinst met de grootste zorg thuis te brengen om hem daarna meteen - helemaal volgens de richtlijnen - op een plekje te zetten waar het licht genoeg is. Sinds die dag krijgt hij zo'n 1-2 keer per week water.

Toen ik deze week ontdekte dat mijn groene vriend al een stekje had, kon ik niet gelukkiger zijn. Pilea's belonen hun 'mama of papa' namelijk met stekjes als ze goed verzorgd worden. Dat de mijne er na zes weken al ééntje heeft, vind ik dan ook best een eer. Toch voelde ik mij er ook wat onwennig bij, want dat stekje moest verpot worden. Enkel zo hebben zowel de moederplant als de stek voldoende ruimte om te blijven groeien. Na wat opzoekingswerk en het lezen van een artikel in Home&Garden heb ik mij er eerder deze week aan gewaagd. Ik vulde een nieuw potje met potgrond en nam een scherpe schaar. Voorzichtig probeerde ik de wortel van de stek bloot te leggen om die dan vervolgens zo diep mogelijk af te knippen. Het stekje mocht even poseren voor mijn camera, maar dan heb ik het voorzichtig in het nieuwe potje gezet, aangedrukt en water gegeven. En liefde, en ook een warm plekje aan de chauffage. En vandaag ziet die eerste telg er nog steeds gelukkig uit.

Ik steek het niet onder stoelen of banken: ik hoop binnenkort een hele Pilea-familie te mogen huisvesten, maar voor nu ben ik al heel blij met deze twee.

Liefs,
Annelies






Nog enkele leuke dingetjes

0 reacties