Latest Posts

Project Nest - Badkamer-issues

By 09:02 , ,

Het was de afgelopen weken véél te stil op de blog en hoe ik me daar ook tegen probeer te verzetten; ik vrees dat het er de komende 10 weken niet beter op zal worden. Er moet een huis afgewerkt worden en we moeten verhuizen. Het zal pittig worden, maar niets vergeleken bij wat we al doorstonden.

De komende tien weken zullen we benutten om ons huis 'woonklaar' te maken; de afwerking houden we (gedeeltelijk) voor daarna. De huur is opgezegd en er is geen weg terug. De meeste materiaalkeuzes liggen achter ons, maar er is nog één ruimte die extra aandacht nodig heeft en dat is onze badkamer. Onze badkamer is heel erg mooi, maar ook een beetje het pijnpunt van het huis, want niet al te groot. Buiten een douche en wastafels zullen ook wasmachine en droogkast er achter een schuifwand geïnstalleerd worden.

Sommige zaken zijn gelukkig al uitgemaakt: er komt een PU-gietvloer met het uitzicht van gepolierde beton, onze wastafel kozen we bij Kvik. Het werd de Tinta-uitvoering, aangezien we ook al die keuken hebben en de keuze daarvoor dus bijdraagt aan het totaalplaatje van ons huis. Boven de wastafel komen vier rijen metrotegels, twee ronde spiegels en ook de douchebak hebben we al even liggen: Squaro van Villeroy&Boch. Maar .... daarmee is een badkamer niet af. We moeten nog één belangrijke keuze maken; welke tegels komen er in onze inloopdouche van 2 meter lang? Ik wilde voor metrotegels gaan, maar het lief was niet zo'n fan en ook ik bedacht me gaandeweg. Iets teveel voegen, en dus iets teveel poetsen en schrobben achteraf. Een douche in mortex was onze droom, maar dat is momenteel niet betaalbaar, dus zoeken we een alternatief... En dat zouden we redelijk snel moeten hebben. Suggesties, iemand?

Op Pinterest vond ik alvast enkele afbeeldingen die goed weergeven welke kant we op willen met de badkamer. En helemaal onderaan vind je waarheidsgetrouwe afbeeldingen van onze badkamer. Het lief maakte die in Google Sketch-Up.  Kleine details toevoegen was niet zo eenvoudig via Sketch-Up, maar in het echt zijn die er al wel (hoewel, nog netjes ingepakt in een doos nu). Voor Kerstmis kreeg ik een prachtige kleine Brabantia-vuilbak in zachtroze, en een badmat en zeephouder in dezelfde kleur van Aquanova. Ik kan niet wachten om die kleine spulletjes uit te pakken eens we verhuisd zijn.

En oh ja, zei ik al dat ons huis heel wit zal zijn ;-)?

Liefs,
Annelies




Nog enkele leuke dingetjes

0 reacties