Latest Posts

Shoot - het boek

By 18:05

Bijna twee jaar ken ik Anki van Zilverblauw. Nu ja, 'kennen'... Ik bedoel dat ik sinds twee jaar haar blog volg, en daardoor het gevoel heb ik dat ik haar echt ken ;-). Ik word altijd blij van haar tekstjes, tips en prachtige beelden. Anki kijkt op een bijzondere manier naar de wereld en net dat apprecieer ik zo erg.

Alle beelden die op haar blog verschijnen maakt ze zelf. Dat op zich is al een hele prestatie - weet ik ondertussen uit ervaring ;-) - en ik zou kunnen stellen dat ze als een soort van voorbeeld is voor mij. Haar manier van zaken in beeld brengen, van fotograferen en kadreren geven haar foto's een vleugje magie. In haar nieuwe boek Shoot! probeert ze toe te lichten hoe zij aan de slag gaat als ze fotografeert. Geen al te technische uiteenzettingen, maar net een heldere kijk op wat fotografie nu net is. Toen in de zomer de pre order van Shoot! van start ging, kon ik er niet snel genoeg bij zijn. De afgelopen weken verschenen hier en daar al mooie foto's die in het boek te vinden zijn en sinds zaterdag (halleluja!) ben ik de trotse eigenaar van een eigen exemplaar.

Mooie beelden, boeiende tekst, handige tips en gewoon helemààl Anki maken dat dit boek nog lang geen plekje in mijn boekenkast krijgt, maar gewoon ergens rondslingert in huis zodat ik het altijd gauw even ter hand kan nemen om te lezen, te kijken of te mijmeren...










Nog enkele leuke dingetjes

0 reacties