Latest Posts

Een brief voor onze baby

By 12:15 , , , ,

Lieve baby,

wat is dit spannend. Vandaag ben ik 39 weken ver. Je bent er dus echt bijna. Toch kunnen we ons nog niets voorstellen bij wat je met ons zal doen. We weten wel dat je nu al een impact hebt op onze levens. We hielden een boekje bij waarin we elke week - vanaf week 1 - schreven hoe de zwangerschap verliep en wat er die week gebeurde. Als ik dat nu herlees, word ik al emotioneel. Dus oh, dat belooft.

Je papa is er zeker van dat je nog op je zal laten wachten, omdat je nu eenmaal net zoals hij misschien nogal graag je zin zou doen. En aangezien ik zo eigenlijk zelf ook wel ben, maar op een andere manier dan, kan dat wel kloppen ;-). In feite is er geen haast bij, baby, maar we kunnen moeilijk ontkennen dat we nieuwsgierig zijn. Ik wil je vasthouden en kusjes geven. Ik wil verdrinken in je felblauwe óf bruine ogen, en kriebelen door je haartjes (daarvan weten we immers al dat je die wel zal hebben; leve de wetenschap!). Ik wil kunnen opscheppen met jou. En ga zo maar door.

De afgelopen maanden ben ik me gaan afvragen wat voor mama ik zou zijn en ik stel vast dat ik je wat dat betreft heel veel wil beloven. Met een bang hartje weliswaar, want ik weet niet zo goed of ik elke belofte wel echt zal kunnen waarmaken. Zo zou ik je graag beloven dat je van ons alle ruimte krijgt om te worden wie je bent en dat we je in die zoektocht naar dat zijn vooral je eigen ding laten doen. Ik wil je ook beloven dat wij je rust, structuur en evenwicht zullen bieden. Misschien niet alle dagen, maar toch met voldoende regelmaat (want zo gaat dat, met structuur). Zodat je kan thuiskomen in ons huis, en de wereld er even kan stoppen met draaien. Ik beloof je dat ik je zal aanmoedigen om de hele wereld te ontdekken. En ik beloof je dat ik je zal bedelven onder boeken. Ik beloof je dat je vragen mag stellen - of beter; moét stellen - maar vergeef het ons als het antwoord niet altijd is waar je op hoopte. Ik beloof je dat er gehuild mag worden, en dat je altijd even weer klein mag zijn. Ik beloof je de allerleukste verjaardagsfeestjes en ook beloof ik je eerlijkheid, zelfs als dat pijn doet.

En heel voorzichtig beloof ik je graag méér liefde dan je nodig hebt. Want die liefde zal je doen groeien, meer dan wat ook.

Tot snel,
mama. 

Alle foto's met dank aan Laurein van Studio LRN.


Nog enkele leuke dingetjes

0 reacties