Latest Posts

Mechelen van dichtbij

By 18:10 ,

Al twee weken vakantie zijn voorbij. Dat ging zo snel, ongelooflijk! En hoewel het verwend klinkt, moet ik toch bekennen dat het al bijzonder druk was.

Ik heb altijd nog wat drukte nodig alvorens ik me echt kan ontspannen. De eerste week van de vakantie gaf ik drama/improvisatie-workshops bij Studio Danza hier in Geel. Met twee groepen kinderen - de kleintjes en de grote - stak ik op vijf dagen een klein toonmomentje in elkaar voor mama- en papalief. Intensief, maar zo fijn! Kinderen zijn een fantastisch publiek om voor en mee te werken. Hun dankbaarheid en oprechtheid gaven me zoveel voldoening.

Deze week werkte ik voornamelijk lijstjes af; gaande van een poster ophangen, via strijken en foto's bewerken, tot opruimen. Maar er was ook tijd voor fijne dingen. Gelukkig maar! Donderdag ging ik met Laurein van de blog This is Endwood naar Mechelen. Met een lege maag namen we rond 8u de trein, vastbesloten te gaan ontbijten bij Sister Bean. Hoewel ik om chagrijnigheid te vermijden liefst metéén na het opstaan goed ontbijt, kon ik het nu uitzingen tot half tien - toen toch al bijnà drie uur wakker. Alsof ik op voorhand al wist dat het wachten de moeite waard zou zijn.

Sister Bean is zonder overdrijven een zàlig plekje om te vertoeven. Ik zou er graag gauw nog eens passeren. Een heerlijk ontbijt, verse producten, lekkere koffie, een gulle lach en oog voor detail - zowel qua afwerking van hun gerechten, als op het gebied van de inrichting van hun pand op de hoek van de Vismarkt. 

Ik ging voor granola met seizoensfruit, yoghurt én een croissant. Laurein nam de Blueberry Pancakes. Onze tafel zag er zo vrolijk uit toen al het lekkers er stond.

Ons tripje Mechelen was daardoor al een succes! Voor alle cityhoppers onder jullie: gààn is de boodschap, en geniet!












Nog enkele leuke dingetjes

0 reacties