Latest Posts

Appelfeest

By 11:57 ,

Het laatste anderhalf jaar heb ik de gewoonte om tijdens vrije momenten met mijn camera rond te lopen en hier en daar wat te fotograferen. Het lief en ik stelden onlangs vast dat ik sindsdien - zonder het goed door te hebben - veel minder bak; iets wat ik voorheen heel geregeld deed. Bijna elk weekend waagde ik mij aan één of ander dessert. Toegegeven: het was niet altijd een succes, maar ik was er wel altijd fier op :-).

Dit weekend besloot ik toch nog maar eens te bakken en de inspiratie daarvoor vond ik via een filmpje op Facebook. Ik maakte appelroosjes. In het filmpje, dat een dikke minuut duurt, tover je een vel bladerdeeg en een appel zo om tot een lekkernij die er ook nog eens mooi uitziet. Bij mij duurde het langer dan een minuut en is het resultaat niet zó heel mooi (roosjes, hoezo?), maar zeker geslaagd genoeg. En als ik het nog een paar keer probeer, gaat het misschien al weer vlotter.

Nodig:
2 appels en limoensap
bladerdeeg
één ei
abrikozenconfituur

Voor de the making of kan je het filmpje bekijken.

Aangezien wij gisterenavond bij mijn schoonouders mochten aanschuiven, nam ik de appeltaartjes mee in een taartdoosje dat ik ooit bij Hema kocht. En omdat het alweer bijnà kerstmis is - en ik mijn inpakskills al wil trainen - maakte ik er een feestelijke vlaggenlijn op met washi-tape. De inspiratie daarvoor vond ik op Pinterest. Ach, het is maar eens per week zondag, toch?!





Nog enkele leuke dingetjes

0 reacties