Latest Posts

Brood en bloemen

By 16:36 ,

Wonen in Geel en werken in Lier; ik zou liegen als ik zeg dat ik nooit vloek omdat ik elke ochtend en avond best even onderweg ben. Gelukkig is er ook een keerzijde aan die medaille. Zo kreeg ik er een hele hoop inspirerende en toffe collega's bij én leerde ik Lier zo stilletjes aan ook kennen. Voor mijn laatste ontdekking moest ik hélemaal niet ver wandelen. In de straat van onze school kwam onlangs een nieuwe zaak. Ik gebruik bewust het woord 'zaak', omdat 'wat het is' nu eenmaal niet met één woord gezegd kan worden. Je kan er namelijk lunchen, je kan er koffie drinken, maar je kan er ook prachtige bloemboeketten kopen en niet alleen voldaan, maar ook vrolijk van de kleuren en geuren weer buitenstappen. Brood en bloemen is de naam. En als je het mij vraagt, zijn ze een absolute aanwinst voor de straat waar ik dagelijks passeer.

De lunch is er vingertoppenaflikkend-lekker (écht, wat een zonde toen mijn bordje leeg was) en doet wat denken aan oma's keuken. Vergeten groentes, heerlijke soep en dikke sneden brood; om blij van te worden. Bovendien wordt er gewerkt met streekproducten.

De boeketten zijn al even eerlijk en vers: dagelijks worden seizoensgebonden bloemen gewaagd gecombineerd met prachtige resultaten tot gevolg - vrolijkheid in een vaasje, zoiets is het. Het doet me een beetje denken aan Bloom On - waar ik eerder al over schreef - maar dan in Lier en voor mij dus handiger.

Ik weet zeker dat ik er niet alleen zal passeren, omdat mijn werk ernaast is, maar ook zal binnenwandelen voor brood of bloemen, of gewoon voor allebei.






Nog enkele leuke dingetjes

0 reacties