Latest Posts

Vakantie-update

By 12:17 , , , ,

Aan het begin van dit schooljaar was ik al een offensief gestart, hier. Ik wilde namelijk héél graag een citytrip plannen, en aangezien ik mijn pijlen had gezet op Kopenhagen en het daar naar 't schijnt best koud kan zijn, zou die citytrip in de paasvakantie plaatsvinden. Dat wist ik toen al, heel zeker. De lente zou zich ook daar wel laten voelen. Ik moest alleen het lief nog overtuigen, maar dat had vast wel gelukt.  Dat was allemaal al voorzien in mijn offensief.

Alleen kochten we nog geen twee maanden na de start van datzelfde schooljaar een huis en zitten pretreisjes er nu voor even niet in. Zonde zonde, maar niet getreurd, want ook al gingen we niet op reis en zat ik gewoon thuis; ik had het best naar mijn zin deze vakantie. Op Instagram postte ik een aantal foto's en die laat ik jullie hieronder graag zien, voorzien van een beetje uitleg. 

Ik heb opgeruimd. Veel weggedaan, ook. Dat deed wel deugd. Ik ben een fervente aanhanger van het "tidy desk, tidy mind"-principe. En dat hoeft niet alleen over mijn bureau te gaan dan.

Op zondag 3 april bracht het lief en ik een bezoekje aan Antwerpen. Mijn nichtje trouwt deze zomer en ik besloot dat het tijd was om uit te kijken naar een kleedje. Ik denk dat ik wat vond, maar misschien bedenk ik me nog ... Oja, ik heb sinds een aantal weken ook een nieuwe bril. Ik heb deze van Hans Anders heel erg graag op mijn neus staan.
Ik sprak ook af met vriendinnen in Antwerpen. Aangezien ik er studeerde en vervolgens ook even woonde, blijft het fijn er te komen. Al neem ik ook wel altijd graag de trein terug naar huis daarna.
En voor het eerst in hele lang tijd heb ik nog eens een écht boek gelezen. Mijn literatuur beperkte zich de laatste maanden tot 1) schrijfoefeningen van leerlingen, 2) tijdschriften en 3) blogs (what else?), maar nu las ik dit ontroerende boek van Evi Renaux van Rue NØ.
Ik maakte ook foto's van ons appartement; zo vergeet ik later zeker nooit hoe het er hier alweer uitzag.. Daarover schreef ik deze vakantie ook wat. Herlezen kan hier :-).
En ik zwichtte voor het grote winkelparadijs dat de onlinewereld te bieden heeft. Dit leuke shirt van Esprit bleef spoken en in mijn feed verschijnen (internet basterds). Ook vierde ik de zon, die zich al een beetje vaker en vooral langer liet zien. Nu nog van mijn bleke vel af geraken.
Tot slot kookte ik wel wat - van die verse kruiden schiet niet zo heel veel over ... . Onze diepvriezer zit weer helemaal vol. Niks fijner dan na een dag werk gewoon iets met liefde te kunnen opwarmen dat eerder met nog meer liefde gemaakt werd. Zonder zo'n voorraad is de combinatie van avondschool, werken, bloggen ;-), lopen, ... een jungle waarin ik snel verloren loop.
Dus, wie had het hier over Kopenhagen?
Ik wens jullie een heel erg fijne werkweek!
Liefs,
Annelies

Nog enkele leuke dingetjes

0 reacties