Latest Posts

Project Nest - the very beginning

By 10:54 ,

De afgelopen zes maanden heb ik het huis dat wij kochten al een aantal keer aangehaald. Ik heb in januari al eens geschreven over hoe ik graag zou hebben dat het wordt, maar meer dan dat liet ik jullie nog niet zien.

Aanvankelijk had ik niet het idee om hier geregeld iets te posten over ons huis, maar nu we volop aan het kiezen zijn, ben ik toch van gedacht veranderd. Er moet zoveel gekozen worden (echt, absurd) dat ik het toch leuk vind er wél over te schrijven. Zo kan ik hopelijk mijn gedachten een beetje ordenen én kunnen jullie mee kijken. Als je me dan over een paar weken ergens zou tegenkomen en ik helemaal stressed-out ben, zal je tenminste weten waaraan dat ligt ;-). Die Vlaming en zijn baksteen in de maag... Het is iets bijzonders, toch?

Vanaf nu is er dus een nieuwe tag te vinden hier; Project Nest. Waaraan kan je je verwachten? Eerlijke verslagen (geen verbouwing zonder tranen), twijfelstress en foto's. Om de moraal hoog te houden, zullen er af en toe ook ideeën die ik op Pinterest opdeed de revue passeren. Dromen moet!

Zoals ik eerder al aanhaalde, is er momenteel weinig charmant noch fotogenieks te vinden in ons huis. We zouden volgend jaar in maart willen verhuizen, maar tot dan weten we zeker nog wat doen. We laten enkel het 'hoofdhuis' staan. De achterbouw die er ooit bij geïmproviseerd werd, zal verdwijnen en vervangen worden door een nieuwbouw-gedeelte voor zowel het gelijkvloers als het eerste verdiep. Wij hebben ons aandeel in de afbraakwerken bijna afgerond en zitten nog op schema (hoera!). De achterbouw en achtergevel zal afgebroken worden door iemand die er véél meer verstand van heeft dan wij - kwestie van zeker geen dingen te doen waardoor het plots bij de buurman zou binnen regenen. En hopelijk kan er ook voor het bouwverlof alweer iets opgebouwd worden.

Ik kan nog blijven doorgaan over dat huis, maar zal het jullie voor nu besparen. Wat zal er de komende maanden nog volgen? Iets over onze nieuwe achtergevel, iets over onze trap en binnendeuren, iets over de vloer, iets over de slaapkamer en iets over de badkamer. En misschien nog meer.

Maar voor nu; enjoy the pics!
Liefs,
Annelies




Nog enkele leuke dingetjes

0 reacties