Latest Posts

Rome, en een laaa-aang weekend.

By 12:00 , , , ,

Zonder het goed te beseffen en vooral zonder het te voelen (wat was het koud), maakte de maand mei haar intrede.

Ik vertrok eind april op eindejaarsreis met enkele leerlingen en twee toffe, grappige collega's. Net als vorig jaar mocht ik daar de stad verkennen tijdens de schooluren. I love my job! Dit jaar besloot ik mijn camera niet mee te nemen, maar stelde ik het met de camera van mijn gsm en de geweldige app die VSCO-cam is. De meeste van de volgende fotootjes plaatste ik de afgelopen dagen op Instagram, maar hier krijgen jullie er meer uitleg bij :-)!

Enjoy!

Op zaterdag 30 april stond de wekker om 3u 45 (au!), maar deze 'orange morning essentials' - zoals ik ze zelf noem, hielpen mij er helemaal door. De pep start-crème van Clinique is een must als je er vroeg uit moet en je ogen er nog uitzien alsof ze uren lang naar een televisiescherm moesten staren. Met dit zalfje met vitamine c-extract ben je in no time wakker - of zie je er op zijn minst zo uit ;-).

Ook de breakfast-boxes van Delhaize zijn een zàlige oplossing als je te weinig tijd hebt om te eten of je ontbijt nog wil uitstellen voor onderweg.
Op zondag 1 mei werd er ook in Rome hard gevierd. Leuk allemaal, maar daardoor waren we wat beperkt in onze dagplanning. We wisten dit op voorhand en planden een sportieve fietstocht langs een stukje van de enige echte Via Appia.
Op maandag bezochten we het Vaticaan en deze mooie trap aan de uitgang van het museum stal al elke keer mijn hart.
Eens weer thuis lag er best wat werk te wachten op mij. Gelukkig vind ik het af en toe echt zalig om het huishouden te beredderen. Daarnaast werkten we ook heel wat in ons huis, dat er - ondanks de ijver - steeds minder als een huis gaat uitzien, haha. Zovéél dank aan de lieve (schoon)papa's, (schoon)zussen en broers die al mee de handen uit de mouwen kwamen steken. En zoveel bewondering voor mijn handige lief! 

Ik zou willen dat ik ook een fotootje kon posten van onze werf, maar ik vind er weinig fotogeniek aan, dus wacht nog even af... We're getting there ;-).


Aangezien we de zon meebrachten uit Italië liep ik de afgelopen dagen ook nog rond in blote benen.

En ook al zijn we hard aan het werk, toch maakten het lief en ik ook tijd voor elkaar. Gelukkig maar. IJsjes eten bij een ijszaak in onze toekomstige straat (luckiest girl in the world), cocktails nippen op de markt van Geel en 's avonds uitgeteld in de zetel hangen na een dagje werken in het huis. 

Dit badpak van Etam en strandvestje van Veritas kocht ik al een tijd terug , en hoewel ik ze gewoon zomaar wel even aantrok, heb ik ze opnieuw opgeborgen. 'Niks doen' staat even niet op de agenda...
Zondag werkte ik voor school, maar als ontspanning mocht ik van mezelf een fietstochtje maken. Aangezien wij een huis kochten in Geel (geboren en getogen) en ik ervan overtuigd ben dat ik daar het gelukkigst zal zijn, wil ik deze zomer ook jullie laten zien waarom ik zo van Geel houd. Ik wil op zoek gaan naar die plekjes die mij blij maken als ik er passeer en die Geel mee maken tot wat het is, voor mij alleszins. Deze foto van het roze huisje is de eerste in de reeks... Een uitgebreide post met vooral veel beeld volgt deze zomer.

Hopelijk konden jullie ook zo genieten van het mooie weekend?!

Liefs,
Annelies

Nog enkele leuke dingetjes

0 reacties