Latest Posts

Update || Over dromen en alledaagsheid

By 20:40 , , , , ,

Oh jee! Het is al een hele tijd geleden dat ik nog wat postte op de blog. Gelukkig heb ik daar mijn redenen voor, maar om het helemaal goed te maken, schrijf ik graag nog eens een update. De afgelopen foto's verschenen al op Instagram, maar hier schrijf ik er nog meer bij. Binnenkort volgen er opnieuw enkele blogpostjes, pinky swear.

Cheers! Op het nieuwe jaar!

Het lief en ik zouden voor het eerst sinds we samen zijn twee (!!!) weken samen thuis zijn. We keken daar zo naar uit. Jammer genoeg had onze aannemer (alweer) niet gedaan wat hij beloofde en is er in plaats van vakantie gevierd vooral hard gewerkt in ons huis...

Het voordeel daarvan is dat wij graag geloven dat wat je zelf doet beter is (nu ja, metsen is niet onze stiel, maar in alle geval zit er nu naast wat gevloek ook echte liefde tussen de stenen van ons huis). Voornamelijk het lief en zijn papa hebben geprobeerd te redden wat er eerder verkeerd liep en ze zijn daar bijzonder goed in geslaagd.

Het nadeel is ongetwijfeld dat we eigenlijk niet zo veel tijd samen hebben gehad en 'leuke dingen doen' hebben we al helemaal aan ons moeten laten voorbijgaan. Gelukkig gingen we voor één nachtje naar Hut 16 in Zutphen, Nederland - dat kregen we eerder al van Sinterklaas cadeau. 's Ochtends werden we er wakker gemaakt door een kakelende kip die onder het slaapkamerraam zat. Heerlijk :-).


Ik ging - veel te laat - ook op zoek naar een free printable kerstkaart. Ik vond een leuk exemplaar op Pinterest, zette een tekstje van ons op de achterzijde, drukte de kaartjes af op stevig papier en kocht groene enveloppen. Klaar! Groene enveloppen in de brievenbus vinden, is altijd fijner dan een gewone witte, toch?

Ondertussen kan ik ook weer een aantal zaken in verband met ons huwelijk van het lijstje schrappen. Alleen het plannen van die huwelijksreis blijft nog moeilijk. Ik wil zon en iets 'nieuws', hij wil Zweden. Wordt vervolgd ;-).

En oja, ik maakte zelf bagels met guacolmole, gerookte kip, fried onions en sour cream. Yum! Het idee heb ik gestolen van Feliks in Lier; ik schuif er geregeld met enkele collega's de benen onder de tafel om er te lunchen (àbsoluut de moeite waard- zowel de lunch, als de collega's), maar dit keer heb ik het - copy cat als ik ben - zelf geprobeerd.

De tweede week van de vakantie maakte ik een lang to do-lijstje waar ik zo snel mogelijk zo veel mogelijk van wilde afstrepen. Het is me aardig gelukt :-). En nu de kerstversiering weg is, is er weer plaats voor andere vrolijke dingen in ons appartement.

En zo zijn twee weken vakantie voorbij gevlogen zonder het goed en wel te beseffen. Volgende Kerst zal er één als man en vrouw zijn, in ons eigen huis. Ik kan niet wachten, maar probeer ondertussen te genieten van alledaagsheid (en daar ben ik nogal goed in, al zeg ik het zelf!). Het pendelaarsleven daarentegen ben ik op dag drie na de vakantie al wél weer beu. Thank God voor meeneem-ontbijtjes, en goeie lectuur.

Lieve lezers, blijf in 2017 dromen dromen en dromen doen, niet gewoon ééntje, maar wel een miljoen.

Liefs,
Annelies

Nog enkele leuke dingetjes

0 reacties