Latest Posts

Een wenslijstje, lieve kerstman.

By 10:17 , , ,

Kerst komt eraan. Mijn vreugde kan niet op. Met een stevige collectie cadeaus onder onze mini-boom weet ik één ding zeker: dit wordt weer een knaller van formaat. Cadeautjes kopen is mij zó op het lijf geschreven dat ik het jammer vind dat ik me niet méér mag laten gaan. 

Onlangs mocht ik weer een wenslijstje maken. Een wenslijstje voor kerst. Secret Santa (één van mijn broers, of schoonzusjes) en de niet-zo-secret Santa (het lief) kiezen dan waarmee ze mij onder de boom gelukkig gaan maken. Zolang ik het mij herinner, word ik verlegen van het krijgen van pakjes, maar in vertrouwde omgeving durf ik toe te geven aan mijn blozende wangetjes en blij als een kind neem ik dan met graagte mijn cadeautjes in ontvangst.

Op mijn lijstje dit jaar opnieuw een aantal spulletjes voor in ons huis, en enkele boeken.


In de categorie boeken schreef ik twee titels op; Hygge van Marie Tourell Soderberg en Singer - Het grote naaiboek. Over het eerste boek: het afgelopen jaar verschenen er héél wat boeken over 'Hygge' - een Deens woord dat zich niet zo makkelijk laat vertalen in het Nederlands, maar in feite een werkwoord is voor gezelligheid. Ik bekeek twee Nederlandstalige publicaties, van Meik Wiking en van Marie Tourell Soderberg en de laatste sprak me gewoon meer aan. In dat boek wordt er ook heel erg op het talige aspect van 'Hygge' gefocust en gezien mijn liefde voor taal koos ik voor deze variant ;-). Ik wil het écht uitlezen van begin tot einde.

Het Singer Naaiboek, nu ja... vanaf januari zal ik alle twee weken naailes volgen en dan kan een boek zoals dit geen kwaad. Kwestie van geen écht groentje meer te zijn als de lessen aanvatten. Dus... alsjeblief, dear Santa?















Al sinds vorige Kerstmis ben ik niet zo heimelijk leuke spullen aan het verzamelen voor in ons huis. Deze "tray" van Vitra is ook zo'n echt hebbedingetje. Ik hoop op 'n mintgroene of zachtroze... Ik kan me wel voorstellen dat het lief net hoopt dat deze niet onder de boom ligt, want tot zijn grote ergernis  zijn zachtroze en mintgroen de themakleuren hier.







Sinds ik elke maand een Bloomon-pakketje aan mijn deur krijg, ben ik iets meer begaan om het algemeen welzijn van de bloemen in onze vaas. Met deze Japanse bloemenschaar zou ik zowel de fijne als de dikke steeltjes op de juiste manier kunnen knippen.



En - eveneens voor in het huis (geen prijs voor originaliteit, ik beken) - zou ik heel erg blij worden met 'n mooi marmeren snijplankje. Ik zag al een aantal keer de versie van Sissy Boy en elke keer kon ik me bedwingen die niet te kopen. Ik vind dat zovéél volharding van mij nu wel gelauwerd mag worden, mét de snijplank.







Laatste in de reeks is deze kleine, schattige pedaalemmer van Brabantia. Ook zachtroze, ja. What's new? Hij zou zo leuk staan in onze nieuwe badkamer!








Wat staat er op jullie kerstlijstjes dit jaar?
Liefs,
Annelies










Nog enkele leuke dingetjes

0 reacties