Latest Posts

DIY || Kerstkrans met eucalyptus

By 09:35 , , , , ,

Met spijt in het hart moet ik toegeven dat wij dit jaar twijfelen of we al dan niet een kerstboom zullen zetten. Kerstmis 2013 en 2014 zagen we het nog groots, vorig jaar was ons boompje al iets bescheidener en dit jaar is er een kans dat er gewoonweg geen komt. We hebben het nu even zo druk met ons huis dat het hele kerstboom-zetten-gedoe niet echt hoog op ons prioriteitenlijstje staat. Kerstmis vieren en cadeautjes kopen blijven wel op dat lijstje staan, en ons appartement in de kerstsfeer brengen ook, dat wel, maar misschien dus zonder boom.

Ik zou het mezelf niet vergeven als ik niet nadacht over waardige alternatieven. Eén van de dingen die al een hele tijd in mijn hoofd zat, maar nog niet eerder in uitvoering werd gebracht, is het maken van een krans. Simpel, liefst, want meer kan ik vermoedelijk niet aan met mijn twee linkerhanden.

Op Pinterest vond ik een leuke verwijzing naar een stappenplan. Zo gezegd, zo gedaan.

Ik nam stevige ijzerdraad die ik twee keer rond tot een cirkel vormde. Vervolgende draaide ik er twee verschillende soorten eucalyptustakken op vast met een fijnere ijzerdraad. In de hoop de ijzerdraad niet te zien, liet ik de takken telkens overlappen. Toen de hele cirkel bekleed was, stak ik er de rode takjes nog tussen. Op een half uurtje was het klusje geklaard.

Het lief is kritisch en vindt dat de krans wat doorhangt, en de cirkel niet echt rond is, maar ik ben best blij met dit resultaat. Hij hangt al aan onze deur. In de loop van de volgende week volgt er allicht nog meer kerstversiering hier, maar of die boom er komt... dat is nog de vraag.

Liefs,
Annelies





Nog enkele leuke dingetjes

0 reacties