Latest Posts

Alouette coffee

By 13:16

Elke vakantie wil ik minstens één keer in Geel de markt doen. Deze zomer kwam het er nog niet van en aangezien de tijd dringt - over één week weer voor de klas - maakte ik er vandaag werk van.

De kramen die ik zéker passeer zijn de bakkerskraam en de warme wafeltjeskraam (hell yeah). Dat ik ondertussen heel veel lieve, lachende bekende en onbekende gezichten zie in het voorbijgaan, vind ik een meerwaarde. Markten; het doet iets met mij.

Getipt door Laurein had ik vandaag ook nog een andere, bijzondere kraam op mijn lijstje staan; Alouette Coffee. Philippe en Jänni staan met hun oude, maar o zo mooi verbouwde Renault Alouette op de markt met heerlijke koffie, thee en ander lekkers. Ze hadden het idee om zoiets op te starten al langer, maar gingen pas enkele weken geleden over tot de uitvoering. Ik vind het zo spannend voor hen! Hun passie voor oldtimers en koffie en hun ervaring in de horeca maakt deze uitdaging perfect geknipt voor hen. Je kan hen vinden op markten, maar ook op foodtruck festivals, braderijen én - nog beter - als je een feestje geeft en je wil hen erbij om koffie te voorzien, kan je hen en hun supermooi busje zelfs reserveren.

Ik hoop stiekem dat er vanaf september een gaatje zit in mijn lesrooster op dinsdag, zodat ik af en toe kan langsgaan bij Philippe en Jänni. Lekkere koffie en hun gulle lach maken de dinsdagmarkt in Geel nog zoveel meer de moeite.






Nog enkele leuke dingetjes

0 reacties