Latest Posts

Ice Ice Baby.

By 23:08

Als het lief er 's avonds niet is om - na lang aandringen - Ben&Jerry-ijs te kopen in de nachtwinkel moet ik zelf met alternatieven komen.

Er is hier eigenlijk àltijd genoeg lekkers in huis, maar ijsjes, ja... Om één of andere reden zijn die er nooit lang en daardoor meestal niet. Koppigheid - ik zet zelf geen voet binnen in de nachtwinkel om Ben&Jerry-ijs te kopen - en volledige ijs-ontbering leidden uiteindelijk tot een nieuw experiment. Fruit-ijsjes, zelfgemaakt. Ik ben eigenlijk niet aan fruit-ijs. Ik eet nochtans héél graag fruit, maar een dessert moet chocola bevatten. Toch kan deze kleurrijke versie op een plastic konijnenhoofd (de enige houdertjes die ze in Blokker nog hadden) me zeker ook bekoren.

Ik hield het nu héél simpel. Ik mengde een handjevol frambozen, blauwe besjes en in schijfjes gesneden aardbeien, twee potjes Griekse yoghurt en honing. Goed om maar liefst acht ijsvormpjes mee te vullen. En ik heb zo het vermoeden dat je dit soort ijsje naar eigen smaak nog kan pimpen. Misschien volgende keer speculoosstukjes erbij, of witte chocola?

Eat that, Ben&Jerry!






Nog enkele leuke dingetjes

0 reacties