Latest Posts

Liefs uit de Living!

By 09:55 , , ,

Bijna een jaar geleden ontmoette ik Bieke voor het eerst. Al vanaf dat eerste moment merkte ik dat ze een creatieve duizendpoot is. Haar huis is naast een thuis ook 'Bzondr'. Ze hield er vorige zomer workshops allerhande voor jong en oud en je kon in haar tuin, op tientallen kussens, onder een boom versierd met lichtjes, gezellig film komen kijken. Heerlijk vertoeven op dit plekje waar gedacht, gevoeld en gemaakt kon worden. Zo'n soort broedplaats voor creativiteit was er eerder niet in Geel. Toch koesterde Bieke ook andere plannen en ambities, maar dat wist ik toen nog niet. Daar kwam ik een dikke maand geleden achter... En het spreekt voor zich dat ik daar het fijne van wilde weten.

In de eerste week van mei opende Living de deuren in hartje Geel. Een thee-, koffie- en eethuisje dat smeekt om er samen te zijn met vrienden of familie. Op de menukaart wordt allerlei lekkers opgesomd, al dan niet exotisch klinkend, maar alleszins héél bio. De lunch is er vingertoppenaflikkend lekker - denk onder andere aan home made veggie-burger met een koolslaatje - en wat drank betreft, ben ik helemaal gewonnen voor de Caramelina - cappucino met caramel - en de Clean Living - groene thee met massa's verse gember. Daarnaast vind je dorstlessende sapjes op de kaart die eveneens helemaal bio zijn.Dit soort gezond én lekker lunchen in Geel mag wat mij betreft snel inburgeren. Na mijn studies in Antwerpen - waar er een groot aanbod is aan alternatieve eethuisjes - vond ik het zonde zoiets niet te hebben in de hometown. Goed dus, dat ik nu niet steeds meer moet treinen. Voortaan kunnen de vriendinnen uit 't Stad naar hier komen, want bij de Living kunnen ze er ook iets van.

Bovendien kan je er niet alleen je honger stillen, maar ook je ogen de kost geven. Bieke is namelijk ook interieurvormgever en haar eigen, sobere maar karaktervolle stijl is terug te vinden in elk hoekje en kantje van het pand. De bambi boven de toog heeft - ra ra ra - mijn hart gestolen.

Ja, de Living wordt voortaan in mijn persoonlijk zakwoordenboekje opgenomen. Dat ziet er ongeveer zo uit: Living: (de ~ (m.), ~s) gezellig eethuisje in Geel, heeft oog voor detail, is charmant en .... veelbelovend.









Nog enkele leuke dingetjes

0 reacties