Latest Posts

Out of the lunchbox!

By 07:04

Vandaag is mondeling examen nr° 5 aan de beurt. Ik zal luisteren naar en babbelen met zo'n 16 leerlingen. In English. Daar krijg ik dorst van en tegen de middag ook honger. Mijn lekkere lunch is vandaag mijn lichtpuntje!

Ik maakte gisteren een gerechtje met verse spinazie, maar het was onmogelijk de hele, gigantische zak leeg te maken. Aangezien er ook nog ricotta in onze ijskast stond, draaide ik twee eieren, ricotta en de rest van de verse spinazie in een pan toen het vuur nog heet was. Handig - want door de al gemaakte lunch kon ik langer slapen vanochtend - en ook lekker - eens iets anders in mijn brooddoos. Daarnet moest ik enkel mijn boterhammetjes nog beleggen. Voor mij vandaag geen middagdipje, pretty please.




Wil je het ook een keer maken? Het receptje voor Ć©Ć©n persoon vind je hieronder:

2 eieren
2 el ricotta (of stukjes feta - naargelang wat je in huis hebt)
een handvol verse spinazie
peper en zout

Klop de eieren en doe er de ricotta onder. Kruid met peper en zout. Verwarm de pan met een beetje olijfolie of bakboter en voeg er een laagje eimengsel aan toe. Bedek met de spinazie en giet de rest van het eimengsel eroverheen. Laat je omelet op een klein vuur bakken. Draai nog even om tot de omelet klaar is. Nu heb je twee opties: laat afkoelen en bewaar in de ijskast (lunch!lunch!lunch) of eet meteen op!

Hoe dan ook; smakelijk!
Wedden dat ze jaloers zijn als jij je brooddoos tevoorschijn tovert?

Nog enkele leuke dingetjes

0 reacties