Latest Posts

But first coffee - Julie's in Geel

By 18:27 , , ,

Op een dag, nog niet zo heel lang geleden, besloot Julie haar droom waar te maken; een gezellige koffiebar openen in Geel. Dromen najagen vergt naast fantasie en tonnen verbeelding ook heel veel moed. Toen Julie, dapper als ze is, besloot dat het niet alleen bij dromen zou blijven, moesten er natuurlijk ook heel wat praktische zaken geregeld worden. Toen die afgehandeld waren openden eind april de deuren van de schattige zaak die Julie's werd. Koffie, thee en lekkers in overvloed...

Ik ken Julie al langer. We zaten samen in het middelbaar en daarna ook een jaartje samen op kot. Dat deze schat van een vrouw het hart op de juiste plaats had, wist ik toen al. Ik herinner me hoe ze me troostte toen er op een avond dikke tranen over mijn wangen rolden omwille van een gebroken hartje. Dat ze nu haar hart in de zaak gestoken heeft, komt Julie's ten goede. Iedereen is er welkom.

Ondertussen kwam ik er al een keer met één van mijn liefste vriendinnen, al twee keer met mijn papa en naar aanleiding van deze blogpost ging ik vandaag nog eens met de aan koffieverslaafde, grappige Laurein van de blog This is endwood. Het was er, zo iets na vieren deze namiddag, superdruk! We kozen dus eerst voor wat lekkers en toen dat op was en het er meteen ook rustiger was, probeerden we met onze camera's in de aanslag de ziel van Julie's vast te leggen.

Over het interieur heeft Julie duidelijk heel goed nagedacht: pasteltinten, Scandinavisch design en verse bloemen maken dat je je er meteen thuis voelt. Er liggen fijne tijdschriftjes en aan de muren hangen hartverwarmende spreuken en prentjes. Ook de grote tafel in het midden van haar zaak nodigt uit tot lekker lang tafelen. Dat je zo naast wildvreemden komt te zitten, is part of the concept. Julie wil een plekje maken waar je kan ont-moeten. En als ik me moet baseren op de vrolijke gezichtjes die ik er tot nog toe al koffie, thee of anders lekkers zag slurpen, slaagt ze daar wonderwel in.

Welkom in Geel, Julie's :-)! Gekomen om te blijven!











Nog enkele leuke dingetjes

0 reacties