Latest Posts

En toen werd er één groot - Communie Yorrit

By 20:02

Ik was pàs 15 toen ik voor héél even de volledige verantwoordelijkheid kreeg over Yorrit, toen pàs 1 jaar. Zelf nog een kind, was ik, en al voor een ander zorgen, één namiddag. Wat vond ik dat spannend. Maar vooral ook was ik fier dat de ouders van Yorrit zovéél vertrouwen hadden in de absoluut onervaren babysit die ik toen was. Die eerste namiddag viel geweldig mee en in de jaren die volgden, ging ik er nog vaak babysitten. Yorrit had meteen mijn hart veroverd. En toen hij later ook een zusje kreeg, zorgde dat ervoor dat ik er nóg vaker over de vloer kwam. Nu, meer dan elf jaar later, ben ik kind aan huis bij dat eerste babysitgezin, en zij ook bij mij. Ze hebben een speciaal plaatsje in mijn hart en mijn leven zou er gans anders uitzien als ik ze niet zou kennen. Elke keer ik er binnenspring - en dat is ondertussen helemaal niet meer om te babysitten alleen - word ik er overrompeld door warmte en liefde. Schatten van mensen, met schatten van kids.

Ondertussen zijn die kids er bijnà twaalf, en bijnà 10. Al grote mannen, dus. En Yorrit die deed afgelopen weekend zijn Plechtige Communie. Het was een keileuk feest; véél schoon volk, de nodige decibels, een Vlaamse kermis, lekker eten en warme mensen. Ik vond het superfijn dat ik de foto's voor hen mocht maken. Ik hoop dat Yorrit gevoeld heeft wat ik voelde: een fantastische sfeer, en ik hoop ook dat hij zich die nog lang zal herinneren.

















Nog enkele leuke dingetjes

0 reacties