Latest Posts

Tranen, zweet en contentement

By 17:32

Vandaag is het zover. Mijn examen fotografie Module 2 moet ingediend worden. Zes welomschreven opdrachten, strakke presentatievoorschriften en een absolute leek als het aankomt op het gebruiken van computer voor andere doeleinden dan sociale media en mailverkeer checken, schoolwerk en foto's bewerken.

Een vreselijke combinatie; ik en die computer. Dit was zonder meer een uitdaging, dat kan ik garanderen.

Úren werden besteed aan het uitkiezen van die foto's die mijn portfolio tot een meerwaarde zouden maken. En aangezien ik zo mijn voorkeuren heb - portretten op n°1 -  was het best moeilijk om ook voor andere thema's een geschikte buit bij elkaar te sprokkelen. Niet elke foto is technisch gezien even sterk. Ik vergoelijk mijzelf door daar aan toe te voegen dat dat misschien ook nog niet hoeft, zo aan het einde van één jaar fotograferen.

Ik werkte met Pro Show Gold. Een programma waarin je zonder al te veel moeite - althans voor mensen die wél met pc's overweg kunnen - een filmpje kan maken met foto's die je zelf toevoegt. De muziek die ik koos is van Urban Species en MC Solaar.

Nu het eindresultaat er na twee avonden gepruts, frustratie en opluchting is, ben ik - ondanks alle ruimte voor verbetering - toch best fier op dit resultaat en in al mijn enthousiasme kan ik het niet laten het geheel met jullie te delen. Geen fotootjes in dit postje, maar wel deze link.

Op naar module 3, nu!







Nog enkele leuke dingetjes

0 reacties