Latest Posts

Hemelse Hemelvaart

By 20:30 ,

Vijf dagen Rome met een bende heerlijke zesdejaars en - als kers op de taart - fantastische collega's. Ja, een ervaring om niet snel te vergeten. Het peil van mijn zonne-energie is gestegen en als het waar is dat lachbuien bijdragen aan getrainde buikspieren, dan zijn de mijne er de afgelopen week echt wel op vooruit gegaan. Hierover volgt trouwens ook nog een postje, één van de dagen.

Als je dan thuiskomt en eigenlijk nóg vier dagen weekend mag vieren, gaat de vakantieroes niet meteen liggen. Nog tijd, voor nog meer fijne dingen.

Ik werd dit weekend blij van:

Mijn DIY-kalendertje. Voortaan vergeet ik geen enkele verjaardag meer. Zin om er zelf ééntje te knutselen? Neem dan een kijkje op de blog Lemon Thistle. Ik drukte de mijne af op dik A3-papier en liet hem daarna bij de drukker bundelen met bovenaan ringetjes.


























Mijn tekstkadertjes tegen de muur. Printen, knippen, inkaderen, ophangen. Toen ik vroeger bij mijn oma en opa kwam, of bij andere oudere mensen, stond ik vaak als betoverd te kijken naar de spreuken die er aan de muur hingen; geverfd op een tegel, of sierlijk gekrast in een stuk hout. Ik vroeg me dan altijd af of de bewoners van het huis zich gedroegen naar de spreuken die er uithingen. Spreukjes ophangen is misschien aan de kitscherige kant, maar aangezien ik tekstjes koos die bij ons passen is het ook wel persoonlijk. Voor het juist uitvergroten en printen, kreeg ik de hulp van een lieftallige, creatieve vriendin en het ophangen besteedde ik uit aan het lief. Hij willigde mijn verzoek in, maar is niet even overtuigd als ik. Soms waant hij zich in een poppenhuis, zegt ie, en mist hij mannelijkheid in ons interieur. Fronsend bedenk ik dan dat zijn rondslingerende rommel al wel voor genoeg mannelijkheid zorgt ;-). Mocht je ook enkele leuke prenten willen ophangen, dan vind je er onder andere hier.





Een lunchdate bij LIVING met het lief, mijn nichtje en haar lief. Bijbabbelen in een fijne omgeving, met een heerlijk kopje gemberthee en een hartig broodje. Hierover volgt binnenkort nog een uitgebreider blogpostje, maar voor nu kan dit misschien de honger al stillen.

Een zelf samengesteld boeketje bloemen. Ik koop normaal gezien elk weekend een bosje van dezelfde bloempjes, maar had nu nood aan wat afwisseling. Voor mij geen te piekfijn uitziend boeketje, alsjeblief, maar wel iets dat er uitziet alsof ik de bloemen zo zelf in de wei ging plukken. Toegegeven; de kleur roze overheerst. Misschien laat ik me volgende week wel eens helemaal gaan en koop ik alle kleuren van de regenboog?



Onze zaterdagavondmenu; na Rome was de nood aan gekookte aardappelen groot, maar op zaterdag kon er weer iets speciaals af, dacht ik zo. Ik maakte Tikka Masala; kip, Griekse Yoghurt, Garam Masala, rode curry, uien, kokosmelk, naanbrood, cashewnoten en tot slot: Jeroen Meus. Meer heb je niet nodig om het gerecht te laten slagen. En ook tiramisu met aardbeien. Doorgaans vind ik tiramisu zonder amaretto de naam tiramisu niet waardig, maar voor deze lente-versie maak ik graag een uitzondering. Aangezien het lief en ik speculooslovers zijn, verving ik de lange vingers door Lotusjes. Njam.


Nog enkele leuke dingetjes

0 reacties