Latest Posts

Lenteweekend - part I

By 22:59 ,



Dit weekend heb ik het kot voor mij alleen. Het samenzijn met het lief na een werkweek, wordt dus vervangen door afspraakjes met allemaal lieve mensen.

Op zaterdagochtend hebben mijn papa en ik een ritueel; wij proberen die voormiddag vrij te houden om samen een koffietje te gaan drinken bij Kolor Kaffee. In deze hippe koffiebar ruikt het - uiteraard - naar koffie en ook naar chocola. Het is er gezellig druk en fijn om te zitten. En het belangrijkst; de koffies zijn er stuk voor stuk meesterwerkjes die smaken tot de laatste druppel. 


Vervolgens nam ik mijn Miss Grace-fiets en mijn fototoestel om naar de voetbalmatch van mijn eerste en oudste - bijna twaalf al - oppaskindje te gaan kijken. Zàlig om te zien hoe die bende jongens aan elkaar hangt. De sfeer zat erin!



's Avonds kwam één van mijn beste maatjes bij me eten. De cava was goed koud en het eten smaakte! Ik maakte - naar een receptje van een andere lieve vriendin - gevulde courgette met parmezaan, met één sausje van tomaat en één van Griekse yoghurt. Dat alles geserveerd met lekker knapperig stokbrood.


We keuvelden nog lang na met een lekker dessertje dat sinds twee jaar mijn absolute nummer één-favoriet is; dé kokosbollen van Ikea. Ik at ze voor het eerst toen ik en het lief twee jaar geleden op citytrip waren in Stockholm. In Zweden zijn deze bolletjes met chocola, kokos en havervlokken een bekend dessert. Het was een aangename verrassing toen ik ontdekte dat ze die dus ook hebben in ons favoriete meubelwarenhuis.


Op zaterdagavond scoort het weekend nu al een mooie tussenstand en de tweede helft belooft ook de moeite te worden.

Nog enkele leuke dingetjes

0 reacties