Latest Posts

Lenteweekend - part II

By 13:55 , , ,



Na de succesvolle en fijne zaterdag vroeg ik me al af of de zondag even schitterend zou zijn. En nu weet ik dat de zondag helemaal zaterdagwaardig was.

Ik moest al vroeg uit de veren; ondertussen zit ik in module twee van digitale fotografie en we planden een uitstap naar de Olmense zoo. Jammer genoeg hadden de beestjes daar niet veel zin in poseren. Ergens wel begrijpelijk; ik zou 's ochtends ook niet opgezet zijn met een bende amateur-fotografen aan mijn bed. Misschien hadden ze last van een ochtendhumeur, of hielden ze een luie zondag. Toch blij dat er een paar hun best deden, zo voor mijn lens.





Deze kat liep rond in het park. Ze kwam afgelopen, omdat ze honger had of gestreeld wilde worden en ik kon haar vastleggen op beeld tijdens het miauwen.












Deze pauwen betrapten we middenin een spannend gevecht.
De pluimen vlogen in het rond.



's Middags kwamen de meisjes van de fotografie bij mij lunchen. Ik maakte paprika-wortelsoep en mango-papaya salade. Dat laatste receptideetje deed ik op in de keuken van mijn schoonmama. Met haar fascinatie voor de Thaise keuken en cultuur staat er daar wel vaker een exotisch gerecht op het menu. Vaak heel lekker én gezond! Altijd fijn daar te mogen aanschuiven aan tafel.



Na die lichte maar verwarmende lunch hadden we nog wat werk voor de boeg. We willen in de paasvakantie twee dagen op uitstap gaan om foto's te maken - uiteraard - en te winkelen, rond te wandelen, lekker te eten en andere meisjesachtige dingen te doen in de prachtige stad die Amsterdam is. Natuurlijk moet er dan een slaapplaats gezocht worden. Aangezien we wel houden van de combinatie "mooi, beetje design, én betaalbaar" kwamen we al snel terecht op de website van het maandblad Flow. Elke week publiceren zij een logeeradresje dat de moeite waard is. Plekjes om bij weg te dromen.

Zo vonden we onder andere een leuk appartementje voor vier in hartje Amsterdam. Het Balcony Barcelona Apartment van Marcel Van Woerkom had in onze ogen alles: voldoende licht, een leuk interieur, een toplocatie en een lief prijsje. Jammer genoeg liet meneer Marcel ons weten dat anderen ons voor waren.


Balcony Barcelona Apartment


Verder aan het zoeken, dan maar. Uiteindelijk vonden we iets via Airbnb, conform onze wensen. Yes!
We zullen nu verblijven in het centrum van Amsterdam in een leuke studio! We gaan ons hartje nogal kunnen ophalen. 

Studio gevonden via Airbnb.








Ik zou willen dat we nú al konden vertrekken. Mooie vooruitzichten om aan te denken, terwijl de orde van de zondag roept: strijk, een hele mand.

Nog enkele leuke dingetjes

0 reacties