Latest Posts

O ja, Breda!

By 22:18 ,



"Jassen aan, popelend om eindelijk op weg te gaan,
vergeet al het wachten en die slapeloze nachten
Je bent al in gedachten op de kermis in Breda."

Zo ongeveer begint een liedje dat wijlen Louis Neefs ooit zong en hoewel het er geen kermis was, keek ik even hard uit naar ons tripje naar Breda als de kleine van zeven in deze tekst.

Het waren drukke weken, hectische dagen en af en toe gejaagde uren die passeerden. Het lief en ik hadden sinds Kerst geen dagje samen meer. En zo af en toe een momentje voor z'n tweeën vinden wij geen overbodige luxe, maar een must. Het eerste vrije moment dat zich aankondigde, werd iets van ons, voor ons. Aangezien ik best veel voel voor de mooie stadjes bij onze Noorderburen besloten we dat het Breda werd. De afstand is haalbaar, zelfs als je maar een half dagje gaat. Breda leek nog in winterslaap, zo rustig was het er. We vreesden regen, maar kregen gelukkig enkel stevige wind, en elkaar.

Als eerste passeerden we een fan-tas-tisch winkeltje genaamd "Flying Tiger". Deze Deense winkelketen brengt betaalbare, leuke (design)producten met een knipoog op de markt. De kleine hebbedingetjes kunnen dienen in keuken, bureau of badkamer. Wat de Ikea is voor de meubels, is deze winkel voor de goedkope kitsch en deco-spulletjes. Je hebt al gauw een mandje vol voor nog geen €10. Toegegeven: je hebt die spulletjes niet altijd nodig, maar dat maakt ze misschien alleen maar verleidelijker. Ik kocht servetten - àlles om mijn brooddoos op te vrolijken - en een prachtig wolkenkussen. Goede nieuws is dat er op 10 april ook een winkel op de Meir in Antwerpen komt! Driewerf HOERAAA.







Naast wandelen en rondkijken, was er ook tijd voor proeven. We stopten bij Yirga in de St-Annastraat. Ik ging er deze zomer ook al eens lunchen met mijn nichtje - toen heel erg druk op het terras, in volle zon, onze billen plakkend aan de stoelen - maar vandaag hielden het lief en ik het gezellig binnen bij koffie, thee en 'brownie-to-die-for'. Het was er bijzonder rustig. Heerlijk! Dat maakte dat ik ook foto's kon maken van hun prachtige interieur. Met een open keuken en zoveel licht vraag je erom bekeken te worden.


















Jammer genoeg is een half dagje zo om. Na ons lekker vieruurtje lieten we het schone Breda alweer achter ons, tot een volgende keer.



Nog enkele leuke dingetjes

0 reacties