Latest Posts

Fujifilm Instax-mini 8s

By 22:36


2015 liet nog maar net de eerste drie maanden achter zich, maar ik weet nu al dat één van de fijnste dagen van dit jaar zo ongeveer eind januari geweest moet zijn. Er kwam toen na vijf, jawel vijf, lange weken wachten een heel leuk cadeautje toe. Het lief bestelde voor Kerst voor mij een Fujifilm Instax mini-8s. Deze polaroidcamera heeft een imposante naam, maar is in feite een simpel ding. Van uitzicht lijkt ie op kinderspeelgoed dat geen lang leven beschoren is. En ook het - in mijn geval - pastel gele kleurtje maakt dat je de camera moeilijk serieus neemt. Toch heeft deze camera meteen mijn hart gestolen. Het leek mij zó fijn om hem overal mee naartoe te nemen en bij elke mooie gelegenheid boven te halen om dan een 'echte foto' te nemen. Want geloof me; het feit dat de foto uit de camera gekropen komt en na een minuutje het resultaat onthult, maakt hem minder vluchtig dan zijn digitale broertje.



 

Toegegeven; het is wel wennen aan het gebruik. Wat je door de zoeker ziet, is niet exact wat er daarna op je fotootje staat en ook het regelen van belichting - wat ie automatisch doet - is niet altijd een even groot succes. Ook zijn de kaartjes die je in een cassette per 10 stuks in de camera steekt duur in aankoop. Ik denk dus twee keer na voor ik 'klik'. Toch wegen die inimini-minpuntjes niet op tegen de charme die de foto's hebben. De foto's zien eruit alsof ze na jaren uit grootmoeders kast komen.




Hou je wel van polaroids, maar heb je niet meteen zin in foto's maken met een polaroidcamera? Dan kan je via enkele websites, waaronder Polabox, zelf foto's insturen, om ze door hen als polaroid te laten printen. Bovendien krijg je ze in een mooi doosje toegestuurd. Je kan 30 foto's insturen, voor zo'n €20. Dat is best prijzig, maar zeker de moeite waard. Per slot van rekening ga je ook niet je hele huis vol hangen met zulke foto's ;-). Ik heb de mijne met washi-tape op de deur gehangen en ben best tevreden met het resultaat.


  


Nog enkele leuke dingetjes

0 reacties