Latest Posts

Home shopping - part I

By 20:11


Ik moet bekennen dat ik niet echt een H&M-shopper ben. Een bezoek aan de keten betekent chaotische drukte voor mij en daar houd ik niet van. Toch ben ik recent gezwicht ... H&M heeft sinds 2009 ook een Home-collectie en, beter nog, sinds dit jaar is die collectie ook te krijgen in België. Fantastisch dus!

Als ik het interieur waar het lief en ik voor kozen moet omschrijven, vermoed ik dat de woorden strak, kleur, vintage, hier en daar verantwoorde kitsch en Scandinavisch design wel aan de orde zijn. Landelijk staat niet in dat lijstje. En toegegeven; de collectie van H&M is - net als die van Zara - wél landelijk getint. Ik ben na een eerste kennismaking met hun Home-voet op Belgische bodem niet helemaal overstag gegaan. Maar als het op interieur aankomt kan ik een niet eerder geziene volharding aan de dag leggen en na minutieus zoeken in de rekjes van de H&M Home-afdeling vond ik dus zeker wel spulletjes die ook leuk staan bij ons.

Ik heb al geruime tijd een fascinatie voor ananasjes, flamingo's en cactussen. Waar die fascinatie vandaan komt, is niet zo duidelijk na te gaan. Alleen valt wel op dat die drie onderwerpen van mijn fascinatie steeds vaker opduiken waar ik kom en kijk - alsof het een 'koop mij'-valstrik is. Na een flamingo-badpak van Funkita vorige zomer, een schattige cactus op mijn boekenplank en ananasoorbelletjes, - armbandje en -pyjama is er nu ook in ons appartement een knipoog te vinden naar die dingen die me vrolijk maken.

Bij H&M Home vond ik een klein potje met cactusdekseltje. Ideaal om oorbelletjes, ringen en armbandjes in te bewaren. De laatste tijd speelde ik de slotjes van oorbelletjes kwijt in een oogwenk, maar daar komt nu verandering in door dit leuke potje! Voor nog geen €5 werd het het mijne!




Daarnaast ben ik ook een fan van de leuke mandjes die je kan vinden bij onder andere Ferm Living en Pt. Jammer genoeg zijn die ook duur.. Tot zover dus mijn verlangen. Toch vond ik ze ook bij H&M voor minder (€7,99/stuk). Ik kocht er twee (véél goeie dingen in het leven komen per twee...). Eén ervan doet nu dienst in onze badkamer, met alle zeepjes en shampoos in. Het andere wacht nog op een levensdoel.




En als top of the bill kon ik voor €7,99 twee gastendoekjes met een ananas-print aanschaffen! Wie voortaan onze wc gebruikt, droogt dus handjes met een fruitig handdoekje.

Ik ben al bij al dus zeker wel content dat ik de H&M Home-afdeling een bezoekje bracht. Wie kàn er nu 'neen' zeggen tegen instant happy-makers?












Nog enkele leuke dingetjes

0 reacties