Latest Posts

Ten Miles and more

By 17:36 ,



Dit jaar loop ik voor de vijfde keer op rij de Ten Miles. Er is tot nog toe geen enkele andere loopwedstrijd waar ik zo consequent aan deelneem. Die Ten Miles, die blijven een must. Ik studeerde vijf jaar in Antwerpen en bleef er daarna nog een jaartje plakken ook. Zo'n tijdelijk verblijf in A doet iets met een mens. Nu kom ik er met regelmaat, maar keer ik elke keer ook even graag terug naar huis.

Toen ik in Antwerpen woonde, liep ik er wekelijks zo'n drie keer langs de Schelde en het parcours van de Ten Miles loopt voor een stukje gelijk. Daar opnieuw passeren, al lopend, maakt me een beetje nostalgisch. Elk jaar opnieuw droom ik er stiekem van mijn voorgaande record te breken. Maar in werkelijkheid blijf ik altijd rond dezelfde tijd hangen. 1u 25'.

Misschien is het verbeteren van die tijd wel niet het belangrijkst, maar wel de voorbereiding die eraan voorafgaat. Ik vind het zàlig om nieuwe schoenen in te lopen en een week van te voren te koken als ware ik een topsporter. Die kracht moet toch van ergens komen? ;-)

Eén van mijn favorietjes op tafel de week van te voren is ongetwijfeld Nasi Goreng. Ik haalde zo'n vier jaar geleden een receptje uit Het Wielerkookboek en maak dat elke keer in de week voor een loopwedstrijd. Het vult, het smaakt en het is gezond! Ideààl dus. Bovendien heb je, als je het receptje volgt, zo'n grote hoeveelheid dat je er ook daags nadien 's middags nog een lunch van kan maken.Voor het receptje; kijk hier.
















Ondertussen is mijn nummer al afgehaald op linkeroever, trok ik gisteren mijn schoenen aan voor de laatste korte voorbereiding en koos ik alvast de outfit die ik wil aandoen. Dit topje van Nike zit lekker los en doordat de bandjes zo hoog op mijn rug zitten, heb ik er geen hinder van tijdens het lopen. Misschien voor de zekerheid toch ook nog een dun loopjasje erover heen. Yep Antwerpen, ik ben er bijnà klaar voor.


Nog enkele leuke dingetjes

0 reacties